Abstract | Ovim radom pokušava se prikazati važnost kulture poslovnog komuniciranja u
poslovnome svijetu. Ključnu ulogu u poslovanju zauzima upravo dobra poslovna
komunikacija u kojoj sudjeluju brojni menadžeri, poduzetnici, zaposlenici, suradnici. Ukoliko
se ne uspostavi dobra komunikacija unutar organizacija ili tvrtki u tom slučaju za posljedicu
će imati negativan efekt koji nikako nije prikladan u bilo kojem poslu. Kada se govori o
negativnom efektu misli se na postojanje konflikata unutar organizacija zbog neuvažavanja
tuđih mišljenja, neprihvaćanja tuđih ideja, neprihvaćanja kulturoloških razlika između osoba
s kojima se uspostavlja poslovni kontakt ili odnos, loše procjene drugih ljudi i slično. S
obzirom da komunikacija može biti verbalna ili neverbalna u oba slučaja ima veliki značaj u
poslovanju. Verbalna komunikacija je odraz jezika kojim se komunicira odnosno predstavlja
riječi upućene osobi sa kojom se komunicira, dok neverbalna komunikacija predstavlja
upravo ono suprotno, odnosno svako nenamjerno ponašanje prema sugovorniku te obuhvaća
ton i volumen glasa, pokrete, gestikulaciju, izraze lica i slično. Svaki i najmanji detalj može
utjecati na poslovno ponašanje ali i stjecanje negativnog ili pozitivnog dojma o govorniku.
Kultura poslovnog komuniciranja najčešće se susreće sa brojnim predrasudama u cijelome
svijetu što ujedno dovodi do pojave etnocentrizma i stereotipa unutar organizacija. Upravo
zbog podjele ljudi s obzirom na spol, dob, religiju, stavove i uvjerenja stvaraju se negativne
slike i načini ponašanja i komunikacije unutar takvih organizacija. Svaka uspješna tvrtka ili
organizacija trebala bi ustrajati u borbi protiv takvih negativnih posljedica te usavršavati i
razvijati svoju komunikaciju na najbolji mogući način uz uvažavanje i prihvaćanje brojnih
kulturnih razlika. Na primjeru PBZ Grupe opisana je kultura poslovnog ponašanja na temelju
njihovog etičkog kodeksa i kodeksa ponašanja, zatim način darivanja u poslovanju te
propisani dresscode te poznate grupacije. |
Abstract (english) | This final work tries to show the importance of the culture of business
communication in the business world. Good business communication, involving managers,
entrepreneurs, employees, and associates, plays a key role in business. Failure to establish
good communication within an organization or company will result in a negative effect which
is not beneficial for any business environment. This negative effect refers to the existence of
conflicts within the organization due to the disregard for the opinions of others, not accepting
others' ideas, a lack of acceptance of cultural differences between people whom one has
established business contacts with, poor judgment of others and so on. Given that
communication can be verbal or non-verbal, in both cases, it is of great importance in
business. Verbal communication is a reflection of the message that one wishes to
communicate and the way one represents words to the person one is communicating with,
while non-verbal communication is exactly the opposite, meaning any unintended behavior
towards the other party which includes the tone and volume of the speaker’s voice, his
movements, his gestures, his facial expressions and the like. Even the slightest detail can
affect business behavior or the acquisition of a negative or a positive impression of the
speaker. The culture of business communication most often faces quite a lot of prejudice
around the world, which also leads to ethnocentrism and stereotypes within organizations.
Because of the division of people according to sex, age, religion, attitudes, and beliefs,
negative images and modes of behavior of communication are created within such
organizations. Every successful company or organization should persevere in the fight
against these negative consequences and improve and develop its communication in the best
possible way with respect and acceptance of numerous cultural differences. The PBZ Group
is taken as an example of this, describing the culture of business conduct based on their code
of ethics and code of conduct, generosity in the workplace and the prescribed dress code
within this well-known group. |