Abstract | U današnjem vremenu globalizacije gdje je velika dostupnost informacija, znanja, roba i usluga, ali i gdje je izuzetno velika konkurencija, svaki poduzetnik, kako bi uspio na zahtjevnom tržištu, trebao bi posvetiti pažnju vanjskoj trgovini. Vanjska trgovina
pruža mogućnosti uvoza potrebnih resursa koji mu nisu dostupni ili su skuplji na domaćem tržištu, te plasiranje roba i usluga na inozemno tržište gdje može postići bolje cijene i gdje je veća potražnja. Također, uz vanjsku trgovinu usko su povezani Incoterms pravila tumačenja trgovinskih termina Međunarodne trgovinske komore koji omogućavaju i olakšavaju razmjenu dobara između prodavatelja i kupaca, regulirajući ekonomsko pravne odnose svih sudionika vanjskotrgovinskoga sustava. U radu su objašnjene teorije vanjske trgovine i poduzetništva, te njihov povijesni razvoj. Analiziraju se pojam, svrha i ciljevi Incotermsa, struktura Incotermsa i temeljne značajke na koje izvoznici i uvoznici trebaju obratiti pažnju, također prikazane su organizacije i sporazumi koji se nalaze u vanjskotrgovinskom poslovanju. Te se nastoji objasniti funkcioniranje vanjske trgovine u različitim uvjetima poput
stanja gospodarstva, dostupnosti resursa ili odnosu ponude i potražnje za proizvodom. |
Abstract (english) | In today's age of globalization, with high availability of information, knowledge, goods, and services, but also extremely strong competition, to succeed on a demanding market, every entrepreneur should pay some attention to the international trade. International trade gives the possibility of importing necessary resources which are not available or are more expensive on a domestic market, as well as placing goods and services on an international market, where better prices and higher demands can be found. Also, international trade is closely related to Incoterms conditions of interpretation of trading terms of International chamber of commerce which enable the exchange of goods between the sellers and the buyers and make it easier by regulating economic and legal relations among all the participants of the international trade system. In this paper, theories of international trade and entrepreneurship are explained, as well as their historical development. The
concept, purpose, and aims of Incoterms are analyzed, together with its structure and basic features to which exporters and importers need to pay attention. Organizations and agreements in international-trade managements are also presented, and functioning of international trade in various conditions, such as state od economy, availability of resources and relations between offer and demand for a product, is explained. |