Abstract | Nulti trenutak istine (ZMOT) predstavlja ključni trenutak u modernom putu do kupnje,
gdje potrošači istražuju proizvode ili usluge putem interneta prije donošenja konačne odluke o
kupovini. Ovaj koncept, populariziran od strane Google-a, odražava evoluciju ponašanja
potrošača i ključnu ulogu digitalnih kanala u njihovom procesu donošenja odluka. ZMOT je važan
zbog nekoliko faktora. Prvo, označava promjenu u ponašanju potrošača, koji sve više koriste
digitalne kanale za istraživanje proizvoda i usluga. Drugo, naglašava važnost digitalne prisutnosti
marki kako bi se pojavile u ovom ključnom trenutku. Treće, pruža priliku markama da utječu na
potrošače u trenutku kada su otvoreni za informacije i utjecaj. Upravljanje ZMOT-om zahtijeva
analizu ponašanja potrošača, praćenje ključnih riječi, upravljanje recenzijama i prilagodbu
marketinških strategija. Kroz pravilno upravljanje ZMOT-om, marke mogu povećati svoju
prisutnost, poboljšati konverziju i izgraditi lojalnost potrošača. Stoga, razumijevanje i učinkovito
upravljanje ZMOT-om ključno je za uspjeh marki u suvremenom digitalnom okruženju i
konkurentnom tržištu. Ukoliko navedenim pojmovima i istraživanju razmotrimo i elektroničku
komunikaciju od usta do usta (eWOM) u Z generaciji, dobit ćemo značajne rezultate o tome čija
iskustva generacija najviše vrednuje prilikom kupovine. Doprinos ovog rada ogleda se prvenstveno
u praktičnom dijelu, koji je pažljivo sastavljen na temelju prethodno provedenog istraživanja
autorice. Uz prethodno provedeno istraživanje, pomoću online anketnog upitnika, podjeljenog po
X,Y,Z, generaciji dan je osvrt na ponašanje potrošača u virtualnom prostoru, odnosno internet
trgovinama, kao i čija iskustva potrošači više vrednuju prilikom odluke o kupovini proizvoda ili
usluge te koliko je Z generacija promijenila svoje ponašanje u odnosu na ponašanje prethodnih
generacija. |