Naslov KOMUNIKACIJA U ORGANIZACIJAMA
Naslov (engleski) The Communication in Firms
Autor Martina Milaković Hegeduš
Mentor Neven Garača (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Virovitici Virovitica
Datum i država obrane 2016-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak U radu „Komunikacija u organizacjamai“ razmatramo pojam menadžmenta, definiraju se osnovne funkcije menadžmenta. Menadžment se pojavljuje u svim organizacijama kao ključan faktor pomoću kojeg organizacija ostvaruje ciljeve. Uspješnost menadžmenta u potpunosti ovisi o znanjima i vještinama koje posjeduje menadžer, jedna od najvažnijih menadžerskih vještina je sposobnost komunikacije. Da bi komunikacija bila kvalitetna, svrsishodna poželjno je obratiti pažnja na vrste i oblike komunikacije, pažljivo odabrati komunikacijski kanal da bi se prenesena poruka na strani primatelja što bolje i točnije razumjela. Različiti autori na različite načine definiraju vrste i oblike komunikacije, u radu se obrađuje podjela komunikacija u organizacijama s obzirom na kanal prijenosa, smjer, formalnost i strukturu. Oblici komunikacije su usmena komunikacija, pisana, verbalna i neverbalna. S obzirom na smjer komuniciranja komunikacija može biti vertikalna, horizontalna, dijagonalna, odnosno kombinacija navedenih. Kada govorimo o formalnosti podrazumijevamo formalnu i neformalnu komunikaciju, a kada govorimo o strukturi komunikacije postoji pet osnovnih komunikacijskih mreža. Komunikacijske mreže koje su opisane u radu su kotač, Y, lanac, krug, zvijezda. Komunikaciji se mogu prepriječiti određeni problemi koji se javljaju i na razini pojedinaca i na razini organizacije. Takvi problemi mogu se riješiti nizom aktivnosti kao što su aktivno slušanje, na razini pojedinca, te poticanje dvosmjerne komunikacije na razini organizacije. U radu se obrađuje primjer iz prakse „Ustanova za zdravstvenu njegu i rehabilitaciju u kući - Borka Treščec“.
Sažetak (engleski) The term of management and its basic functions are defined in this thesis
named, ''The Communication in Firms''. Management is used in every type of organization as
a vital factor for achieving the firm's mission. The success of management entirely depends
upon manager's skills and knowledge. The ability to communicate is one of the most
important managerial skills. In order to have efficient and high-quality communication, it is
needed to pay attention to types and means of communication. It is significant to meticulously
choose the communication channel in order to obtain accurate message on behalf of the
recipient. Different authors define types and means of communication differently. The thesis
deals with classification of communication in firms, considering the channel, the direction,
the register and the structure. The means of communication are: spoken, written, verbal and
non- verbal. Considering the direction of communication, communication can be vertical,
horizontal, diagonal and the blend of aforementioned. When talking about the register, there
are formal and informal communication. When the structure of communication is taken into
account, there are five basic communication nets. The nets described in the thesis are the
wheel, the Y, the chain, the circle, the star. There are certain problems that can interfere with
communication; they can occur on an individual or organizational level. Those problems can be
solved by a couple of activities, e.g. by active listening on an individual level or by stimulating
two-way communication on an organizational level. The thesis has taken a practical example
from the ''Healthcare Institution and Rehabilitation House Borka Treščec'' („Ustanova za
zdravstvenu njegu i rehabilitaciju u kući - Borka Treščec“).
Ključne riječi
Menadžment
vodstvo
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
management
leadership
communication.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:165:164416
Studijski program Naziv: Menadžment; smjerovi: Informatički menadžment, Menadžment ruralnog turizma Smjer: Informatički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-12-06 14:19:59