Sažetak | Cilj rada je osvijestiti poduzeća i društvo o važnosti društveno odgovornog poslovanja, prednostima koje ono donosi, kao i načinima na koje mogu provoditi isto. U zadnjih desetak godina povećava se društvena svijest, ali i očekivanja javnosti od poduzeća, posebno multinacionalnih kompanija i velikih poduzeća na domaćem tržištu, da svoja golema financijska sredstva i utjecaj upotrijebe za rješavanje društvenih problema poput smanjenja siromaštva, obrazovanje, zaštitu okoliša, poboljšanje javnog zdravlja i slično. Ljudi sve više smatraju da su upravo kompanije te koje svoje financijsko bogatstvo stječu iskorištavanjem prirodnih resursa, stoga smatraju da su dužne raditi na unaprjeđenju i poboljšanju društvene odgovornosti, kako prema okolišu, tako prema društvu i gospodarstvu u cjelini. Potrošače zanima što kompanije zastupaju i rade izvan svojih osnovnih proizvodnih ili trgovačkih djelatnosti, kako bi bili sigurni da ne pridonose nekom poduzeću koje šteti društvu,
resursima ili ljudima. Stoga, ukoliko žele biti uspješni, povećati prodaju i udjele na tržištu te privući nove kupce, ostvariti zadovoljstvo zaposlenika i s lakoćom pronalaziti nove, ostvariti ugled te uspostaviti uspješne veze s poslovnim partnerima i dobavljačima, važno je da što prije svoje poslovanje orijentiraju na društveno odgovoran način, jer ono predstavlja suvremeni način poslovanja koji donosi velike konkurentske prednosti, a samim time i veći profit. Kao primjeri dobre i dugogodišnje prakse poslovanja na društveno odgovoran način, navedena su i analizirana tri hrvatska poduzeća: Coca Cola HBC Hrvatska, DM - drogerie markt d.o.o. i Erste banka |