Naslov Ponašanje potrošača s fokusom na Z generaciju
Naslov (engleski) CONSUMER BEHAVIOR FOCUSED ON Z GENERATION
Autor Ivana Mikec
Mentor Zrinka Blažević Bognar (mentor)
Član povjerenstva Željka Kadlec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Garača (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinka Blažević Bognar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Virovitici Virovitica
Datum i država obrane 2022-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Svrha ovog rada je ukazati na različitost ponašanja pripadnika Z generacije od ostalih potrošača te istražiti što tvrtke trebaju činiti kako bi im se približile i postigle njihovo zadovoljstvo. Svaki potrošač, neovisno o generaciji kojoj pripada, je osoba koja u određenom gospodarstvu i na određenom tržištu kupuje proizvode. Potrošači se međusobno razlikuju prema svojim željama, potrebama i preferencijama, a upravo je zbog toga za tvrtke važno da znaju prepoznati i segmentirati potrošače te da znaju svoje poslovanje prilagođavati prema najznačajnijim čimbenicima koji na njihovo ponašanje utječu. Obzirom da se pojedinci svrstavaju u određenu generaciju prema razdoblju u kojem su rođeni, oni dijele slične vrijednosti, stavove i način razmišljanja. Zbog toga je za tvrtke važno znati prepoznati o kojoj se generaciji radi te kako se svojim poslovanjem najbolje usmjeriti prema njoj. U ovome je radu fokus stavljen na generaciju Z koja se značajno razlikuje od prijašnjih generacija prvenstveno po tome što od rođenja živi i odrasta u suvremenom svijetu gdje se tehnologija uvodi u svaki segment života, pa tako i u kupovinu. Kako bi tvrtke mogle privući pozornost pripadnika ove generacije, važno je da svoje poslovanje obavljaju i digitalno. No, ono što je pripadnicima Z generacije jednako važno kao mogućnost online kupovine i prisutnost tvrtke na raznim internetskim platformama i društvenim mrežama je i ekološka i društvena odgovornost te etičnost u poslovanju. Upravo zbog toga je tvrtka H&M svoje poslovanje učinila višekanalnim, odnosno dostupna je i kroz fizičke i kroz online trgovinu, a poslovanje provodi na održiv i društveno odgovoran način.
Sažetak (engleski) The purpose of this paper is to point out difference in behavior of generation Z from other consumers and to explore what companies should do to get closer to them and to achieve their satisfaction. Every consumer, regardless of the generation he belongs to, is a person who buys products in a certain economy and market. Consumers differ from each other according to their wishes, needs and preferences. Therefore, it is important for companies that they know how to recognize and segment consumers and how to adjust their business considering the most significant factors that have an impact on consumer behavior. Individuals are part of a certain generation regarding to the time they were born in, so they share similar values, attitudes, and ways of thinking. Therefore, it is important for companies to understand every generation and to know how to adjust their business towards them the best.
This paper is mainly focused on generation Z, which is different from every other generation primarily because their members were born and are growing up in a modern world where technology is included in every part of life, as well in shopping. It is important for companies to conduct their business digitally so they can attract the attention of members of this generation. However, for generation Z is just as important as the possibility of online shopping and company's presence on Internet platforms and social networks that companies run their business ethically, environmentally, and socially responsible. Therefore, the H&M company has made its business multi-channeled, i.e., it is available through both physical and online stores, and they run their business in a sustainable and socially responsible way.
Ključne riječi
potrošači
ponašanje potrošača
Z generacija
H&M
Ključne riječi (engleski)
consumers
consumer behavior
generation Z
H&M
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:165:928165
Studijski program Naziv: Poduzetništvo; smjerovi: Ruralno poduzetništvo, Poduzetništvo usluga, Poduzetništvo Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-01-09 10:46:23