Naslov KULTUROLOŠKE RAZLIKE U MEĐUNARODNOM POSLOVANJU
Naslov (engleski) CULTURAL DIFFERENCES IN INTERNATIONAL BUSINESS
Autor Maja Skender
Mentor Ivana Vidak (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Virovitici Virovitica
Datum i država obrane 2017-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Cilj ovog rada je prikazati važnost poznavanja raznih poslovnih kultura i komuniciranja u svijetu. Kako bi uspjeh menadžera i poduzeća bio osiguran, prije putovanja na poslovni sastanak u drugu državu, potrebno je puno vremena da se kvalitetno i točno nauče osnovni kulturni običaji. Ključnu ulogu u međunarodnom poslovanju, osim kulture, ima i komunikacija. Ona se dijeli na verbalnu i neverbalnu, s tim da neverbalna ima veću važnost, jer uključuje pokrete i simbole koji u raznim kulturama imaju različito značenje. Jedan krivi pokret ili detalj u neverbalnoj komunikaciji može negativno utjecati na ishod poslovne odluke, ali i na stjecanje lošeg dojma o sugovorniku. Kulturološki utjecaj na međunarodno poslovanje, kao proces ravnopravnog odnosa između ljudi, predstavlja optimističnu pretpostavku o spajanju različitih ljudi i njihovih kultura, te međusobnom približavanju, kroz međusobno uvažavanje bez obzira na kulturne različitosti. O kulturi organizacije intenzivno se počelo govoriti tek prije tridesetak godina, iako je prepoznata već odavna. Ona se definira kao način kako se radi i razmišlja u određenoj organizaciji. Organizacijsku kulturu je teško definirati, analizirati i mjeriti, pa je zbog toga njome teško i upravljati. U svakoj kulturi, pa tako i u svakoj organizaciji, postoje pravila ponašanja, odnosno poslovni bonton i etički kodeks. U primjeru je obavljen intervju sa djevojkom iz Južne Koreje, te su opisani poslovni običaji njene zemlje.
Sažetak (engleski) The goal of this paper is to display the importance of a variety of business cultures and communication in the world. In order to achieve the success, managers and business organizations, before traveling on a business meeting to some other country, should dedicate a lot of time to properly learn the basic cultural customs. The key role in international management, other than culture, belongs to communication. The communication can be either verbal or nonverbal, with nonverbal having more of an impact because it involves moves and symbols which have different meanings in different cultures. One wrong step or detail in nonverbal communication can negatively impact the outcome of business decisions and create a bad impression on the interlocutor. Cultural impact on international management, as a process of equal interpersonal relationship, presents a very hopeful goal which involves connecting different people and their cultures by respecting each other and not caring about cultural differences. Business culture became a major topic only 30 years ago, even though it had been recognized ages ago. It can be defined as a way of doing and thinking in a specific organization. It is very hard to define business culture, analyze and measure it, and that makes it hard to manage. Every culture and organization has its own rules of behavior, business etiquette, and ethical codex. As an example, the paper includes an interview with a lady from South Korea and shows the business customs of her country.
Ključne riječi
kultura
međunarodno poslovanje
interkulturalna komunikacija
Ključne riječi (engleski)
culture
international business
intercultural communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:165:112423
Studijski program Naziv: Menadžment; smjerovi: Informatički menadžment, Menadžment ruralnog turizma Smjer: Informatički menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-23 09:43:13