Naslov Uloge članova obitelji na donošenje odluke o kupnji
Naslov (engleski) ROLES OF FAMILY MEMBERS IN THE DECISION-MAKING
PROCESS OF PURCHASES
Autor Fran Križan
Mentor Zrinka Blažević Bognar (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Virovitici Virovitica
Datum i država obrane 2023-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Donošenje odluka o kupnji je kompleksan proces koji se odvija u svakodnevnom
životu potrošača, pod utjecajem različitih faktora poput osobnih, društvenih i psiholoških
čimbenika. Uloga obitelji ima važnu ulogu u oblikovanju potrošačkog ponašanja pojedinca.
Obitelj utječe na osobne karakteristike, stavove, vrijednosti i druge osobine pojedinca, kao i na
sam proces kupnje. Kućanstva djeluju kao posrednici između šireg društvenog okruženja i
pojedinca te mogu indirektno utjecati na potrošačke želje, stavove i motivaciju. Obitelj također
ima izravan utjecaj na faze procesa kupnje i na samu kupnju proizvoda. Osim toga, obitelj
pruža emocionalnu, financijsku i odgojnu podršku svojim članovima. Uloge muškaraca i žena
u obitelji protekom vremena se mijenjaju, posebice žena koje postaju sve važnije i istaknutije u
suvremenom dobu. Cilj ovog istraživanja je istražiti utjecaj obitelji na donošenje odluka o
kupnji, uključujući kupovinu s obitelji, potrebu za pomoći ili savjetom pri određenim
proizvodima te identifikaciju člana obitelji koji je ključan za donošenje odluka ili izražavanje
mišljenja. Ovim istraživanjem želi se bolje razumjeti kako obiteljske uloge utječu na donošenje
odluka o kupnji i koje članove obitelji potrošači najčešće uključuju u taj proces. Kroz analizu
ovih faktora, istraživanje će pružiti vrijedne uvide u interakciju između obiteljskih uloga i
donošenja odluka o kupnji, što će doprinijeti boljem razumijevanju ponašanja potrošača u
obiteljskom kontekstu
Sažetak (engleski) Making purchasing decisions is a complex process that occurs in the everyday
lives of consumers, influenced by various personal, social and psychological factors. The role
of the family plays a significant part in shaping individual consumer behavior. Family impacts
personal characteristics, attitudes, values and other traits of the individual, as well as the actual
purchasing process. Households act as intermediaries between the broader social environment
and individual but can also have an indirect influence on consumer desires, attitudes, and
motivations. Family also has a direct impact on the different stages of the buying process and
the actual purchase of products. Furthermore, family provides emotional, financial, and
educational support to their members. Over time, the roles of men and women within families
have changed, particularly the increasing importance and prominence of women in modern
times. The aim of this research is to examine the influence of the family on purchase decisionmaking, including family shopping, the need for assistance or advice regarding specific
products, and identifying the family member who is crucial in decision-making and expressing
opinions. This study seeks to gain a better understanding of how family roles affect purchase
decision-making and which family members consumers most often involve in this process. By
analyzing these factors, the research will provide valuable insights into the interaction between
family roles and purchase decision-making, contributing to a better understanding of consumer
behavior within the family context
Ključne riječi
ponašanje potrošača
uloge
obitelj
donošenje odluke o kupnji
Ključne riječi (engleski)
consumer behavior
roles
family
making purchasing decisions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:165:547025
Studijski program Naziv: Poduzetništvo; smjerovi: Ruralno poduzetništvo, Poduzetništvo usluga, Poduzetništvo Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ekonomije (bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2023-09-19
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-17 12:07:15