Sažetak | Svrha i cilj rada je definirati komunikaciju, njenu društvenu ulogu i osnovni
komunikacijski proces. Odrediti pojam integrirane marketinške komunikacije, njenih temeljnih
obilježja i oblika te iste prikazati na primjeru iz neposredne poslovne okoline. Komunikacija se
razvijala sukladno razvojem civilizacije. Razvijenost komunikacije zavisna je od razvijenosti
društva i obratno. Komunikacija je jednostavan, a opet tako složen pojam za definirati. Može
se reći da je komunikacija prijenos informacija od pošiljatelja do primatelja poruke od kojeg
se očekuje povratna veza kako bi se znalo koliko je proces komunikacije bio uspješan. Proces
komunikacije sastoji se od sljedećih elemenata, a to su pošiljatelj i primatelj, poruka, kodiranje
i dekodiranje, kanal prijenosa poruke, buka i šum te od povratne veze. Sukladno razvojem
komunikacije i marketinga razvila se i integrirana marketinška komunikacija. Integrirana
marketinška komunikacija posjeduje neka temeljna obilježja pomoću kojih je moguće
prepoznati ju. Osim toga, sastoji se od nekoliko oblika marketinške komunikacije koji svojom
integracijom čine integriranu marketinšku komunikaciju. Oblici integrirane marketinške
komunikacije su oglašavanje i prikriveno oglašavanje, unaprjeđenje prodaje, osobna prodaja,
sponzorstvo, publicitet, odnosi s javnošću i e-marketing. Na primjeru Informativnog centra
Virovitica d.o.o. prikazat će se kako ova navedena teorija funkcionira u praksi. Koliko je doista
bitna komunikacija i poštivanje svih pravila dobrog komuniciranja kako bi imali publiku, u
ovom slučaju slušatelje, koji su zadovoljni i vjeruju u iznesene informacije. |
Sažetak (engleski) | The purpose and aim of this thesis is to define communication, its social role
and the process of basic communication, as well as to define integrated marketing
communications and their elemental characteristics and models, while simultaneously showing
their adaptions on an immediate business example. Communication has evolved throughout the
years, along with the evolution of civilization as a whole. Development of communication is
dependent on the development of society, and vice versa. The actual term communication is
relatively simple, yet extremely complicated to precisely define. One could argue that
communication is the act of transmission of information from a sender to a recipient, who, in
turn, must provide feedback, to determine the realization of communication. There are several
elements that, when put together, make up communication – sender and recipient, the message,
coding and decoding of the message, message transmission channel, noise, and finally -
feedback. Along with the development of communication and marketing, the need for integrated
marketing communications has arisen. Integrated marketing communications possess a few
basic elements, by which the communication itself is recognizable. Likewise, the
aforementioned integrated marketing communications are usually made up of a few different
forms of marketing communications, which in turn, makes them unified, integrated. Some forms
of integrated marketing communications are advertising and covert advertising, sales
promotion, personal selling, sponsorships, publicity, public relations and e-marketing. Using
the example of Informativni centar Virovitica d.o.o., this thesis will showcase how the preceding
theory functions in everyday use, as well as to determine the real value of communication and
following rules of good communication to draw in the public (in this case listeners) that are
content with and trust the communicated information. |